GFB (Geçici Faaliyet Belgesi) Nedir?
3 Haziran 2023ÇED Sürecinde Yatırılacak Harçlar Hakkında (2024 Yılı ÇED Süreci Harç Bedelleri)
2 Ocak 2024Çevre İzin Belgesi, Çevre İzin ve Lisans Yönetmeliği’ne tabi olan işletmelerin, almakla yükümlü olduğu bir belgedir. Çevre İzin ve Lisans Yönetmeliği ek listelerinde, hangi işletmelerin bu izni almalarının zorunlu olduğu, gerek kapasite, gerek faaliyet konusu, gerekse her iki faktörü birlikte gösterecek şekilde belirtilmiştir.
Yönetmelik eklerinde belirtilen listelerde, işletmelerin sınıflandırılması, çevreye olan kirletici etkileri baz alınarak gerçekleştirilmiştir. Basitçe anlatmak gerekirse, işletmenin faaliyeti esnasında, havaya, toprağa, suya ve sosyal çevresine olan etkilerinin yükseklik derecesine göre işletmeler sınıflandırılmıştır. Yönetmelik, bu işletmelere genel olarak iki grup halinde değerlendirmiştir. Bu gruplar içerisinde yer alan işletmeler, Çevre İzin Belgesi alarak faaliyetlerinin yürütmek zorundadırlar.
Çevre İzin Belgesi Nasıl Alınır?
Çevre İzin Belgesi’nin düzenlenebilmesi için, işletme özelinde başta atıklar olmak üzere, olası çevresel etkilerinin minimize edilmesine dair mevzuat ile belirlenen fiziki şartların tamamlanmış olması gerekmektedir. Bu şartlar, işletmeden doğacak etkilerin, yönetmelik ile belirlenen sınır değerlerin altında olmasına zemin hazırlayacak, atıkların kaynağında ayrı toplanması ve ayrı olarak biriktirilerek lisans atık firmalarına teslim edilmesini içerecek, atıkların ve atıksuların gerek yüzeysel ve yeraltı sularına, gerekse toprağa karışmasını engelleyecek, emisyonların filtrelenerek ve mevzuat hükümlerine uygun bir şekilde atışının olmasını sağlayacak şekilde belirlenmiştir.
Fiziki şartların tamamlanmasının ardından sırasıyla, Sıfır Atık Belgesi, İl Müdürlüğü Uygunluk Yazısı, Geçici Faaliyet Belgesi başvurularının yapılmış ve en nihayetinde Geçici Faaliyet Belgesi’nin alınmış olması gerekmektedir. “Geçici Faaliyet Belgesi” alınması aşamasına kadar olan bölümün detaylarının okumak için ilgili blog yazımız “GFB (Geçici Faaliyet Belgesi) Nedir?“
Geçici Faaliyet Belgesi’nin alınmasının akabinde, Çevre İzin ve Lisans Belgesi için ecbs.cevre.gov.tr web sayfası üzerinden başvuru yapılması gerekir. Sıfır Atık Belgesi başvurusu ile başlayan süreç, Çevre İzin Belgesi alınması için sona erer. Ancak, Çevre İzin Belgesi süreli olduğundan dolayı, yenileme periyotlarına dikkat edilmeli ve süresi içerisinde yenileme başvurusunun yapılması gerekmektedir.
Çevre İzin Belgesi Süreçlerinin Kim Yürütür?
Yukarıdaki paragraflarda belirtildiği üzere, Sıfır Atık Belgesi’nin alınması ile başlayan çevre izin süreçlerinin tamam, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın uhdesinde bulunan ecbs.cevre.gov.tr web sayfası üzerinden yetki girişi yapılarak yürütülmektedir. Bu yetki, işletmenin sözleşme imzaladığı bir çevre danışmanlık firması da olabilir, kendi bünyesinde istihdam ettiği bir çevre mühendisi de.
İşletmeler için, çevre danışmanlık hizmeti alınması, gerek ekonomik gerekse işlemlerin daha profesyonel bir şekilde yürütülmesi daha sık tercih edilen bir durumdur. Ancak, işletme bünyesinde bir çevre mühendisi istihdam ederek bu işlemleri gerçekleştirebilir.
TUSAY Mühendislik, yetkin kadrosu ile Çevresel Etki Değerlendirmesi Raporu, Proje Tanıtım Dosyası, Çevre Danışmanlık Hizmeti başta olmak üzere, 2872 sayılı Çevre Kanunu uyarınca çıkarılan mevzuat kapsamında birçok konuda hizmet vermektedir. Çevre Kanunu ve bağlı mevzuatları uyarınca aklınıza takılan her şey için bizi arayabilirsiniz. Diğer iletişim kanallarımız için tıklayınız. Çevre mevzuatı ve uygulamalarına ilişkin güncel bilgilerin paylaşıldığı linkedin hesabımız. |